برای لاغری شکم چه بخوریم؟

زندگی آنلاین/ برخی مواد غذایی از جمله آووکادو، ماست، تخم‌مرغ، میوه، لوبیا و … برای لاغری شکم بسیار مفید هستند. اکثر این مواد میزان فیبر بالایی دارند و با تامین کالری‌های مفید به روند کاهش وزن شما کمک زیادی می‌کنند.
برای لاغری شکم خوردن چه غذاهایی مفید و تاثیرگذار است؟ اولین سوالی که ممکن است با خود بپرسید این است که مگر می‌شود با خوردن غذایی لاغر شد؟! اگرچه نخوردن غذای زیاد راه‌حل اصلی کاهش وزن است اما غذاهای خاصی وجود دارند که به شما در کاهش وزن کمک می‌کنند. در این مقاله به بحث و بررسی درباره این مواد غذایی سالم که به کاهش وزن در شما کمک می‌کنند خواهیم پرداخت.
بیشتر این غذاها در رژیم‌های غذایی سالم وجود دارند و در یک چیز مشترک هستند: آنها سرشار از فیبر اند که باعث می‌شود شما تا زمان بیشتر احساس سیری کنید و چگالی انرژی کمتری را حس کنید به این معنی که شما می‌توانید به مقدار کافی مواد غذایی را مصرف کنید بدون آن که بخواهید بیش از حد کالری به بدنتان برسانید. مواد غذایی که در این مقاله به آن اشاره می‌شود را در برنامه‌غذایی خودتان جا دهید تا بتوانید راحت‌تر به وزن ایده‌آل خود برسید.

آووکادو
آووکادو مملو از چربی تکثیر نشده، فیبر غذایی، پتاسیم و مواد شیمیایی است. بر اساس مطالعات معتبر علمی، افرادی که آووکادو مصرف می‌کنند شاهد شاخص توده‌بدنی، وزن و اندازه دورکمر کمتری نسبت به کسانی هستند که به این غذای سبز بی‌توجهی می‌کنند. با این که آووکادو دارای کالری بیشتری نسبت به دیگر میوه‌جات و سبزیجات است، با داشتن چربی کافی و ترکیب فیبر خوب می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک نماید. شما می‌توانید کمی از آن را به سالاد، ساندویچ و … اضافه کنید. بنابراین برای لاغری شکم خود مصرف آووکادو را شروع کنید.

تخم‌مرغ
تخم‌مرغ مملو از پروتئین، چربی و مواد غذایی ضروری بدن مانند ویتامین دی و کولین با کیفیت بالاست. این پروتئین‌ها، زمانی که علاقه به خوردن آنها دارید آن را به یک نیروگاه برای کاهش وزن تبدیل می‌کند. خوردن صبحانه با پروتئین بالا به بهبود کاهش وزن کمک می‌کند چرا که پروتئین با کنترل گرسنگی و هورمون‌های اشتها، سیری را افزایش می‌دهد و تا زمان ناهار گرسنگی شما را کنترل می‌کند. یک مطالعه علمی معتبر نشان داد که خوردن تخم مرغ برای صبحانه باعث ایجاد سیری بیشتری در فراد نسبت به شیرینی می‌شود که نتیجه آن خوردن کمتر مواد غذایی در طول روز است.

لوبیا
برای لاغری شکم لوبیا بخورید! همه انواع لوبیا مملو از فیبر هستند که در واقع زمانی که می‌خواهید لاغر شوید چرا که باعث می‌شود در مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید و در نتیجه گرسنگیتان را کنترل کنید. خوردن لوبیا و حبوبات فواید بسیار زیادی برای سلامتی انسان دارد که از جمله آن می‌توان به کاهش فشار خون، کاهش لیپوپروتئین کم‌چگالی و نیز کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی اشاره کرد. حبوبات کالری نسبتا کمی دارند و دارای پروتئین نیز هستند. سعی کنید از این حبوبات در وجی‌برگر، سوپ و سالاد استفاده کنید.

ماست
ماست مملو از پروتئین و سرشار از پروبیوتیک است که برای سلامت معده و روده مناسب است و می‌تواند در کاهش وزن به شما کمک کند. سلامت روده مستقیما می‌تواند بر روی وزن شما تأثیر بگذارد و خوردن بیشتر فیبر و پروبیوتیک به باکتری روده شما کمک می‌کند که می‌تواند برای بهبود متابولیسم شما مفید باشد. همچنین می‌توانید از ماست چکیده برای پروتئین بیشتر بهره ببرید. علاوه بر این، مطالعه‌ای نشان داد که ماست چکیده با کاهش اشتها و افزایش سیری در ارتباط است. حواستان به قندی که به ماست‌های طعم‌دار اضافه می‌شود باشد چرا که فقط کالری را افزایش می‌دهد. به جای آن از میوه‌های تازه برای شیرین کردن ماست استفاده کنید.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.